راهنمای مراجعین

توصیه‌های قبل از درمان

• بهتر است قبل از جلسه درمانی یک جلسه ویزیت با دندانپزشک داشته باشید تا در صورت نیاز به مشاوره با سایر متخصصین با تهیه گرافی‌های تخصصی پیش از جلسه درمان انجام شود.

• در صورتی که بیماری خاصی دارید، تحت نظر پزشک هستید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید دندان‌پزشک خود را مطلع کنید و در صورت نیاز، از پزشک خود مجوز درمان دندان‌پزشکی را اخذ نمایید.

• در جلسه مراجعه رادیوگرافی‌ها، نامه‌های مشاوره، نامه اجازه پزشک معالج و نامه ارجاع سایر همکاران را با خود همراه داشته باشید.

• به هیچ عنوان وعده غذایی را حذف نکنید. زیرا ممکن است تا چند ساعت پس از درمان مصرف وعده غذایی به تعویق افتد. از مصرف الکل و داروی روان‌گردان تا ۲۴ ساعت قبل از مراجعه خودداری شود.

• مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر درمان یک الی دو ساعت می‌باشد. لطفاً در روز درمان برنامه خود را با احتساب ترافیک و پیدا کردن جای پارک تنظیم بفرمایید تا در ساعت مقرر در مطب حضور داشته باشید.

توصیه‌های پس از درمان

• پس از جلسه درمان تا از بین رفتن بی‌حسی از جویدن اجتناب شود تا زبان یا گونه را گاز نگیرد. از مصرف غذای داغ پرهیز شود زیرا تشخیص میزان داغی دشوار است و احتمال سوزاندن وجود دارد. تا زمان رفع بی حسی از مصرف الکل خودداری شود.

• طی روند درمان از مصرف غذاهای سخت و چسبناک (جهت جلوگیری از خارج شدن پانسمان یا شکسته شدن تاج درمان ترمیم شده) پرهیز شود.

• در ناحیه درمان از مسواک و نخ دندان و آرامی استفاده شود.

• با توجه به التهاب و عفونت دندان و داروهای ضد التهابی و آنتی‌بیوتیک تجویز شده توسط دندان‌پزشک به طور مرتب استفاده شود. درد تا ۴۸ ساعته طی یک هفته طبیعی می‌باشد در صورت شدت یافتن درد یا تورم دندان پزشک خود را مطلع کنید.

• پس از اتمام درمان ریشه دندان پانسمان شده وجود دارد و نیاز به انجام درمان تاجی توسط دندان پزشک ارجاع شده می‌باشد.